Over de functie
Voor de afdeling Algemene en Juridische Zaken van gemeente Kerkrade zijn we op zoek naar een Gemeentejurist. Als Gemeentejurist ben je dé sleutelfiguur in het verstrekken van juridisch advies aan collega's, het management en het bestuur. Je krijgt als Gemeentejurist te maken met uiteenlopende kwesties op het gebied van civiel recht, bestuursrecht en gemeenterecht. Daarnaast behoren diverse andere juridische taken tot jouw verantwoordelijkheden. In je dagelijkse werkzaamheden als Gemeentejurist beoordeel je verschillende contracten en overeenkomsten en bied je juridische ondersteuning aan lopende projecten. Daarnaast leg je complexe juridische vraagstukken helder en begrijpelijk uit, adviseer je over diverse juridische kwesties op het gebied van civiel recht en bestuursrecht, en verleen je incidenteel bijstand bij bezwaar- en beroepsprocedures.
Zzp'ers worden ook van harte uitgenodigd.
Functie eisen
Als gemeentejurist beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Je bent analytisch sterk en in staat om zelfstandig en gestructureerd te werken. Je hebt het vermogen om onafhankelijk tot een oordeel te komen, waarbij je gericht bent op het vinden van oplossingen en resultaten, met oog voor de politieke en bestuurlijke context. Je bent flexibel, open voor verandering en innovatie, en je neemt een proactieve houding aan.
Harde eisen:
- Minimaal afgeronde juridische hbo-opleiding, bij voorkeur aangevuld met post-hbo- of academische opleiding(en) (Master Rechten);
- Relevante stage- en/of werkervaring en kennis op het gebied van civiel recht, bestuursrecht en gemeenterecht, opgedaan bij een gemeente.
Over het bedrijf
De gemeente Kerkrade is een groeiende organisatie die nauw verbonden is met haar omgeving. Door samen te werken met inwoners, partners en bedrijven, creëert ze nieuwe mogelijkheden. De gemeente zorgt ervoor dat iedereen kan deelnemen aan de samenleving en stimuleert het ondernemerschap van haar medewerkers en anderen. Kortom: in het werk wordt de verbinding gezocht om elkaar te versterken en de dienstverlening te verbeteren; alles om de gestelde doelen te realiseren. Viër zunt Kirchroa: versterken, verbinden, verbeteren.
De afdeling Algemene en Juridische Zaken bestaat uit een team van ongeveer 30 gemotiveerde professionals. Deze afdeling beslaat een breed scala aan taken, waaronder bestuursondersteuning, juridische zaken, inkoop en aanbesteding, verzekeringen en Eurode. Bij de afdeling werkt men zelfstandig, maar staat men altijd klaar om elkaar te helpen!
Solliciteer
Herken jij jezelf helemaal hierin? Dan ben jij de Gemeentejurist (IGOM) die past bij Maandag®. Wij kijken uit naar jouw sollicitatie. Wie weet ziet jouw maandag er binnenkort net zo tof uit als die van ons.
De voordelen van Maandag®
Bij Maandag® staan goede primaire & secundaire arbeidsvoorwaarden, flexibele zekerheid én ontwikkeling centraal. Maandag werkt in jouw regio intensief samen met gemeenten. Bijvoorbeeld door middel van raamovereenkomsten of aanbestedingen. Wij bieden de mogelijkheid om aan diverse opdrachten en bij verschillende opdrachtgevers aan de slag te gaan. Onze begeleiding, opleidingsmogelijkheden en de Maandag® Academy dragen bij aan vakinhoudelijke én persoonlijke ontwikkeling. Bij Maandag® werken we elke dag hard om mensen met werk te verbinden waar ze zin in hebben en zin in houden.
€3500