In verband met de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties) is het voor deze opdracht niet mogelijk om als zzp'er te factureren. Matchd biedt diverse soorten dienstverbanden aan. We gaan hierover graag met je in gesprek om samen te kijken welk dienstverband het beste aansluit bij jouw wensen en situatie. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie en een toelichting op de mogelijkheden.
Opdracht
Als projectleider informatievoorziening bijdragen aan maatschappelijk relevante digitale dienstverlening rondom politiek gevoelige onderwerpen. Het is de unieke positie die jij hebt bij screeningsautoriteit Justis in Den Haag. Hier zet je je kwaliteiten in voor de optimalisatie en realisatie van onze (online) diensten rondom onder meer de Verklaring Omtrent het Gedrag, Bibob-onderzoeken, gratieverzoeken en ontheffingen voor wapenbezit. Vanwege onderbezetting zoeken we uitbreiding. Dit doe je als projectleider informatievoorziening.
Bij Justis willen we goed aangesloten zijn op de steeds veranderende maatschappij, waarin globalisering, snelle data-uitwisseling en netwerkvorming de toon zetten. Wij zijn een regieorganisatie en ontwikkelen dus niet zelf. We werken continu aan de uitbreiding van onze digitale dienstverlening. Jij stuurt uitdagende projecten aan waarbinnen we ook gebruikmaken van de nieuwe technieken als no-code/low-code naast LCM projecten en algemene efficiency verbeterende projecten. Het doel is steeds helder: optimale digitale diensten die het burgers makkelijk maken zaken online te regelen of de Justis-medewerker optimaal ondersteunen bij het uitvoeren van diens werkzaamheden. Hierbij richt je je op nieuwe diensten en op aanpassing van bestaande. Wat je precies doet, is afhankelijk van de fase waarin jouw project zich bevindt.
- Bij de start maak je een project- en een projectimplementatieplan. Hierin geef je oplossingsrichtingen aan en onderbouw je jouw advies. Die stem je af met onder meer de opdrachtgever; de algemeen directeur, een afdelingsmanager of een beleidsmaker. Is er een akkoord? Dan zorg jij voor de juiste aansturing;
- Je overlegt continu met het projectteam met daarin onder meer testers, procesontwerpers en informatieanalisten. Daarnaast sta je in nauw contact met de afdelingen Communicatie, Financiën en Juridische Zaken. Ook stuur je de (software)leveranciers rechtstreeks aan vanuit onze regieorganisatie rol. Je bent dan ook soms bij deze leveranciers, waarvan de preferred supplier in Gouda zit, te vinden. Hierbij zie je erop toe dat onze manier van werken goed aansluit op de agile-werkwijze van deze leverancier;
- Je houdt de planning in de gaten en stuurt bij waar nodig. De opdrachtgever houd je goed aangehaakt via voortgangsgesprekken en projectmanagementrapportages;
- Daarnaast zorg je dat de stuurgroep, die jij bij ieder project in het leven roept, over de juiste informatie beschikt;
- Is de nieuwe of aangepaste (online) dienst klaar? Dan begeleid je de test- en implementatiefase.
Wij werken in een hybride vorm: een combinatie van Agile/SCRUM, Prince2, Prince2 Incrementeel Waterval wat past bij onze regieorganisatie en de opdracht. Als projectleider voer je de projecten uit ons portfolio uit, dit Portfolio wordt elk Tertaal vastgesteld. Op dit moment staan daar veel LCM projecten en kleine projecten/klussen op. Kortom; een veelzijdige opdracht waar je je ervaring goed kan inzetten.
Dat je een boeiende en afwisselende job hebt, is duidelijk. Wat het extra bijzonder maakt? Je bent niet alleen betrokken bij alle projectprocessen, maar geeft ook je mening op inhoudelijk vlak. Bovendien denk je mee over procesverbetering binnen Justis als geheel. Zo draag je bij aan de visie en doelstellingen van Justis én zie je erop toe dat er optimaal resultaat bereikt wordt voor de burger.
Wij werken in een hybride 50/50 vorm vwb kantoor/thuis werken (let op: woensdagen en donderdagen vaste kantoordag). Dwz dat jezelf je werkzaamheden inplant en ongeveer 50% op kantoor bent. De opdracht is voor 36 u/p.wk
De afdeling
De afdeling Informatievoorziening (IV) valt binnen de tak Bedrijfsvoering en Uitvoeringsbeleid en is verantwoordelijk voor een goede en effectieve informatievoorziening voor Justis en haar processen. IV vormt, stuurt en beheert de informatievoorziening van Justis. De afdeling IV (circa 32 medewerkers) is een regie-organisatie die de verbindende schakel is tussen de eisen en wensen van de business en de uiteindelijk geleverde diensten met behulp van leveranciers. De afdeling IV zorgt voor zowel beheer en onderhoud als vernieuwing van de Justis systemen. Dit alles in een samenhangend ICT-landschap.
Binnen Justis is de informatievoorziening sterk in ontwikkeling waarbij het portfolio elk tertaal opnieuw wordt vastgesteld. Je zal ingezet worden op de projecten uit dit portfolio.
Justis zorgt voor een veiliger en rechtvaardiger samenleving door het screenen van personen en organisaties. Effectieve informatievoorziening is daarbij essentieel. De organisatie is volop in beweging. We willen goed aangesloten blijven op de snel veranderende maatschappij, waarin globalisering, snelle uitwisseling van data & informatie en netwerkvorming de toon zetten. Daarom werken we continu aan de uitbreiding van onze digitale dienstverlening, willen we efficiënte en betrouwbare data-uitwisseling tot stand brengen én de kwaliteit van onze bedrijfsprocessen en -systemen verder verhogen.
De afdeling Informatievoorziening (IV) vervult een spilfunctie in al deze ontwikkelingen. Binnen deze afdeling beheren en veranderen we systemen en processen, gericht op continuïteit en ontwikkelingen. En we dragen bij aan innovatie, door te participeren in uitdagende projecten en programma's van Justis. Als projectleider ben jij voor Justis een belangrijke schakel tussen gebruikersorganisatie en de IT-organisatie. Je bent goed bekend met het IT-terrein.
Dutch native or near native
Knock-outcriteria:
- Minimaal een afgeronde WO opleiding;
- Minimaal over een behaald Agile en/of SCRUM Foundation certificaat;
- Minimaal over een behaald Prince2 Practioner certificaat;
- Minimaal zeven (7) jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider in de afgelopen tien (10) jaar;
- Certificering IPMA-C (of hoger).