De gemeente Nieuwegein zoekt op zeer korte termijn een interim projectleider die zowel op gebied van technische IT-projecten als op gebied van organisatie overstijgende projecten, ook wel programma en portfolio genoemd, de nodige ervaring heeft. Het Stadshuis en in het bijzonder ons Atrium van Nieuwegein is aan een zeer grote verbouwing onderhevig. Om dit te kunnen faciliteren en goede banen te leiden is een programma met bijbehorende projecten gestart. Als projectleider krijg je te maken met diverse huurders en stakeholders zoals de bibliotheek en de GGD. Al deze huurders hebben eisen en wensen die een vertaling moeten krijgen naar de onderliggende projecten die voornamelijk bestaan uit diensten die de gemeente haar huurder wil aanbieden. Denk bij diensten aan bijvoorbeeld het faciliteren van internet via een eigen wifi netwerk of het huren en reserveren van zalen en andere ruimten.
Als projectleider ben je hier de spin in het web en krijg je ondersteuning van onder andere de projectleider huisvesting en collega's van de afdeling facilitair.
Als projectleider IT ben je ook programma manager van het programma "Samen werken aan ICT". In dit programma zitten voornamelijk IT-projecten die gezamenlijk moeten zorgen voor de modernisering van ons IT-landschap en alles wat daarbij komt kijken.
Kortom, een heel brede functie waarin je te maken krijgt met alle lagen die aanwezig zijn binnen onze mooie organisatie. Met de directie spreek je over de voortgang van de verbouwing en gebruik je als klankbord, terwijl je je ook bezighoudt met technische IT-projecten waarbij je bijvoorbeeld systeembeheer begeleid.
Pijlers binnen "Samen werken aan ICT" zijn: ICT Veiligheid, Informatiebeheer in beweging, Modernisering van het ICT landschap en Innovatie.
Als organisatie kenmerkt Nieuwegein zich als open, informeel, pragmatisch en vooral werken vanuit de bedoeling.
6 maanden - 24-32 uur - 0,6-0,8 fte
- Een goede beheersing van de Nederlandse taal is een vereiste
- Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van IT projectmanagement of informatica;
- Minimaal 3 jaar werkervaring als projectmanager ICT binnen een overheidsinstantie;
- Kennis van en/of werkervaring met ITL, BISL, ASL, Prince2, Agile én scrum;.
Herken jij jezelf in dit profiel? Solliciteer dan direct! We nemen binnen één werkdag contact met je op.