Om de dienstverlening van de gemeente zo nauw mogelijk te laten aansluiten bij de behoefte van de burgers van Amsterdam wordt de dienstverlening door de afdeling Armoedebestrijding enerzijds en door de Stadsbank van Lening anderzijds ontvlochten. Ter aanvulling van het projectteam belast met de transitieopgave zijn wij met spoed op zoek naar een projectmanager met een stevig HR-profiel en veel kennis van veranderingsprocessen bij de gemeentelijke overheid voor de uitvoering van de portefeuille Personeel, Organisatie en Huisvesting.
Als lid van de projectgroep zorg jij ervoor dat de complexe vraagstukken rond personeel en locatie worden benoemd en je voorziet deze vervolgens van adequate interventies. Waar mogelijk zoek jij daarbij naar de samenwerking met de specialisten van de gemeente op gebied van o.a. Mobiliteit, Organisatieadvies en Leren en Ontwikkelen. Je bewaakt de toepassing van het centraal ontwikkeld HR-beleid binnen het aandachtsgebied binnen de ontvlochten onderdelen.
Werkzaamheden:
Als lid van het projectteam en vul jij zelfstandig de rol in voor jouw expertisegebied. Denk hierbij aan onderwerpen als rechtspositie, advies over verander- en organisatorische vraagstukken, arbeidsvoorwaarden, prestatieverbetering, integriteit. Ook de huisvestingsopgave behoort tot jouw taken. Tegelijkertijd pak jij de complexe P&O-vraagstukken op en zet deze om in adequate P&O-oplossingen en na de ontvlechting zorg jij voor de implementatie van het reguliere gemeente breed P&O-beleid bij de ontvlochten onderdelen vanuit jouw verantwoordelijk voor de kwaliteit van advies over alle mogelijke P&O thema's inclusief verzuim en de inrichting van de beoordelingscyclus.
3 maanden - 32 tot 36 uur - 0,89 tot 1,00 fte.
- Een goede beheersing van de Nederlandse taal is een vereiste;
- Je beschikt over een relevante opleiding op tenminste hbo niveau. Voor deze opdracht binnen de gemeentelijke inkomensvoorziening is een opleiding als bedrijfskundige relevant in combinatie met strategisch personeelsadvies;
- Je bent actief op de hoogte gehouden wat betreft arbeidsrecht, personeelsmanagement, verzuim- en Arbo begeleiding, enz. door middel van aanvullende trainingen;
- Je kent de overdrachtstechniek "train de trainer" door middel van training en heeft hier minimaal 2 jaar ervaring mee;
- Je beschikt over recente werkervaring (minimaal 5 jaar van de afgelopen 10 jaar) bij een (samengestelde) gemeente met meer dan 100.000 inwoners;
- Je dient voor 15 augustus geen plannen voor een verlof van meer dan 12 werkdagen aaneengesloten te hebben;
- Je kan voor 1 mei infaseren voor minimaal 24 uur per week;
- Recente werkervaring (minimaal 5 van de afgelopen 10 jaar) ervaring bij een G-4 gemeente in een senior positie (senior adviseur, teamleider, HRBP, projectmanager) op het gebied van verandermanagement, personeelsmanagement en/of strategische ontwikkelingen;
- Je bent minimaal drie dagen per week fysiek aanwezig in Amsterdam.
Herken jij jezelf in dit profiel? Solliciteer dan direct! We nemen binnen één werkdag contact met je op.
€72 - €79 per uur